Дорошенко /Files/images/изображение_viber_2021-03-25_20-28-49.jpg

Шановні батьки, ВІТАЮ вас та запрошую до співпраці.

Весна надзвичайно важлива пора року для педагогів. Це не лише підведення підсумку навчального року, що минає це плани на майбутнє. Маємо потребу проаналізувати та здійснити роботу з вивчення мовленнєвого розвитку дітей молодшого дошкільного віку міста та зробити це в звичайному режимі не маємо можливості. Так, цьогорічна ситуація спонукала нас до креативності.

За вашої безпосередньої участі шановні батьки дітей молодшого дошкільного віку, уточнюю 4-5 років. та з допомогою таблиць, що представлені нижче у текстовому повідомленні , ми спробуємо разом з вами визначити рівень мовленнєвого розвитку вашої дитини.

Розгляньте таблиці та проаналізуйте мовлення вашої дитини у відповідності до вікових критеріїв. У разі виникнення питань, ви зможете звернутися за консультацією до фахівців нашого центру та логопедів за місцем навчання чи проживання дитини. Найближчим часом ми познайомимо вас з мережею навчальних закладів міста, де вам нададуть професійну фахову допомогу.

Вчитель-логопед ДНЗ№ 1

Вчитель логопед ДНЗ №62


Вчитель логопед ДНЗ№ 62

Вчитель логопед ДНЗ№68

Вчитель логопед ДНЗ 63

Вчитель логопед ДНЗ 4

Вчителі логопеди ДНЗ№ 27

Вчитель логопед ДНЗ№54

Вчитель логопед ДНЗ№35

Вчитель логопед ДНЗ№61

Вчителі логопеди ДНЗ№72

Методичні рекомендації щодо організації діяльності логопедичної служби в закладах освіти

1. Логопедичні пункти відкриваються районними, міськими органами державного управління освітою при відділах (управліннях) освіти, загальноосвітніх школах, дошкільних закладах.

Основним завданням логопедичних пунктів є надання корекційної допомоги дітям з вадами мовлення, усунення різних порушень усного і писемного мовлення, пропаганда логопедичних знань серед педагогів та батьків.

У своїй діяльності працівники логопедичної служби керуються Законами України „Про загальну середню освіту”, „Про дошкільну освіту”, Положенням про логопедичні пункти системи освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 13.05.1993 № 135, спільним наказом Міністерства освіти і науки та Міністерства охорони здоров’я України “Про затвердження порядку комплектування дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу” від 27.03.2006 № 240/165 та забезпечують виконання рекомендацій Кіровоградської обласної психолого-медико-педагогічної консультації.

Районні (міські) вчителі-логопеди з 1 до 30 вересня та з 1 до 30 травня проводять обстеження дітей дошкільних закладів та початкових класів для зарахування їх на логопедичний пункт. Інформація про кількість виявлених дітей з порушенням мовлення та зарахованих на логопедичний пункт подається в орган державного управління освітою, у віданні якого перебуває логопедичний пункт.

На логопедичному пункті одночасно працює 25 – 30 дітей. Заняття з ними, як правило, проводять у години, вільні від уроків. Основна форма організації навчально-корекційної роботи – групові заняття. Наповнюваність груп – 4-5 осіб.

Логопедичний пункт може розміщуватися у приміщенні дитячого садка, однієї із загальноосвітніх шкіл або у приміщенні методичного кабінету районного (міського) органу державного управління освітою.

2. При комплектуванні дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу дотримуватись вимог спільного наказу Міністерства освіти і науки та Міністерства охорони здоров’я України від 27.03. 2006 №240/165 „Про затвердження порядку комплектування дошкільних навчальних закладів (груп) компенсую чого типу” та наказу Міністерства освіти і науки від 20.02.2002 №128 „Про затвердження нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу”.

· Прийом дітей до дошкільного навчального закладу (групи) компенсуючого типу здійснюється керівником закладу протягом календарного року на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, свідоцтва про народження дитини, направлення місцевого органу управління освітою, висновку про комплексну оцінку, медичної довідки, довідки дільничого лікаря про стан здоров'я дитини та епідеміологічне оточення, довідки про щеплення. Крім того, всім дітям з недорозвиненням мовлення рекомендовано мати висновок сурдолога.

До дошкільних навчальних закладів (груп) для дітей з порушеннями мовлення зараховуються діти, які мають тяжкі мовленнєві розлади, ринолалію, заїкуватість, фонетико-фонематичне недорозвинення мовлення при збереженому слусі та інтелекті.

Комплектування груп здійснюється за віковими ознаками з урахуванням характеру і рівня мовленнєвого недорозвинення. Наповнюваність групи для дітей з важкими порушеннями мовлення не повинна перевищувати 10 дітей, з фонетико-фонетичним недорозвиненням мовлення – 12 дітей.

У групи для дітей з тяжкими мовленнєвими порушеннями зараховуються діти з 2-х років (ринолалія, заїкуватість, загальне недорозвинення, алалія, афазія, дизартрія); з 4-х років (фонетико-фонематичне недорозвинення).

· Тривалість перебування дітей з порушеннями мовлення встановлюється висновком про комплексну оцінку залежно від рівня та ступеня мовленнєвого порушення: із загальним недорозвитком мовлення та заїкуватістю - від зарахування до початку шкільного навчання; з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення - до 1 року.

· У разі необхідності тривалість перебування може бути продовжено місцевими органами управління освітою з урахуванням висновку про комплексну оцінку.

Не зараховуються до дошкільних навчальних закладів (груп) зазначеного типу діти, які мають виражені порушення слуху, зору; розумово відсталі; з психопатоподібною поведінкою, хворі на епілепсію, шизофренію; з тяжкими порушеннями опорно-рухового апарату, які самостійно не пересуваються і потребують особливого догляду.

3. Згідно з Положенням про логопедичні пункти системи освіти та Інструкцією про ділову документацію в дошкільних навчальних закладах, затвердженою наказом Міністерства освіти України від 30.01.1998р. № 32, вчителями-логопедами ведеться така документація:

· перспективний план корекційно-відновлювальної роботи;

· картки мовного розвитку на кожну дитину;

· плани індивідуальної роботи, занять у підгрупах;

· книга аналізу результативності індивідуальної корекцїйної роботи з дітьми;

· висновок про комплексну оцінку;

· книга взаємозв’язку між логопедом, вихователем і вчителем;

· журнал обліку відвідування дітей-логопатів;

· графік роботи логопедів.

4. Безпосереднє керівництво і контроль за логопедичною роботою здійснюють органи державного управління освітою, у віданні яких перебувають логопедичні групи та пункти.

5. Для здійснення нарахувань щодо заробітної плати вчителям-логопедам основним нормативним документам є Інструкція про обчислення заробітної плати педагогічних працівників, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 р. №102 (з урахуванням змін, внесених наказом Міністерства освіти і науки від 24. 02. 2005 р. №118).

Для вчителів-логопедів логопедичних пунктів діючим законодавством передбачено всі пільги і переваги, тривалість чергової відпустки і порядок пенсійного забезпечення, встановлені для учителів спеціальних шкіл-інтернатів для дітей з вадами фізичного або розумового розвитку.

Рекомендована література

1. Положення про логопедичні пункти системи освіти : Наказ Міністерства освіти і науки України від 13.05.1993 № 135.

2. Логопедия. Методическое наследие : Пособие для логопедов и студентов дефект. факультетов педвузов. / Под ред. Л.С.Волковой. М. : Владос, 2006.

3. Логопедія / [Шеремет М.К., Тарасун В.В., Конопляста С.Ю. та ін.]; за ред. М.К.Шеремет [друге видання, перероблене і доповнене]. - К. : Слово, 2010.

4. Соботовия Є.Ф. Концепція стандарту спеціальної освіти дітей дошкільного віку з порушеннями мовленнєвого розвитку/ Соботович Є.Ф. // Дефектологія. - 2002. - № 1.

5. Рібцун Ю.В. Професійний довідник учителя-логопеда дошкільного навчального закладу / Рібцун Ю.В. – Х. : «Основа», 2012.

Чебикіна Т.М. Психологічна діагностика професійної
Логопедичні пункти

Корекційно-реабілітаційний підрозділ.

З Положення про логопедичні пункти,вони повинні мати приміщення, пристосовані для дітей з особливими освітніми потребами відповідно до вимог законодавства, у тому числі державних санітарних норм і правил та державних будівельних норм.

У таких приміщеннях облаштовуються приймальні, кімнати для надання індивідуальної психолого-педагогічної допомоги, проведення групових психолого-педагогічних занять, вчителя-логопеда, занять з лікувальної фізкультури, фахівців центру, проведення спільних засідань фахівців центру, кабінет директора центру, технічні приміщення тощо. Центр надає послуги дітям з особливими освітніми потребами, які проживають (навчаються) у відповідній об’єднаній територіальній громаді (районі), місті (районі міста), за умови подання відповідних документів. У разі відсутності центру у відповідній об’єднаній територіальній громаді (районі), місті (районі міста) за місцем проживання (навчання) дитини батьки (один з батьків) або законні представники мають право звернутися до найближчого центру.

Пункти корекційно-реабілітаційного підрозділу.

(логопедичні пункти)

Кущівський корекційно-реабілітаційний пункт

.- Розміщення - КЗ «НВО «загальноосвітній навчальний заклад І-Ш ступенів № 1 – дитячий юнацький центр «Перлинка» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області, вул. Тавричан,29/32)

Територія обслуговування - НВО № 1

- - ЗОШ № 12 - ЗОШ № 30, діти мікрорайону від 2 до 18 років, які не охоплені навчанням

Набережний корекційно-реабілітаційний пункт.

Загальноосвітня школа I-III ступенів № 4 Кіровоградської міської ради Кіровоградської області в. Калініна,38 )

Територія обслуговування

- діти мікрорайону від 2 до 18 років, які не охоплені навчанням

НВО № 24

ЗОШ № 4

Шевченківський корекційно-реабілітаційний пункт

Розміщення - Навчально-виховний комплекс «Кіровоградський колегіум – спеціалізований навчальний заклад І-Ш ступенів – дошкільний навчальний заклад – центр естетичного виховання» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області, вул. Володарського, 25)

- Територія обслуговування

- діти мікрорайону від 2 до 18 років, які не охоплені навчанням

- НВО № 6,

- Кіровоградський колегіум, гімназія імені Тараса Шевченка,

Лелеківський корекційно-реабілітаційний пункт

Розміщення -Комунальний заклад „Навчально-виховне об’єднання № 15 „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, дошкільний навчальний заклад комбінованого типу, дитячий юнацький центр „Явір” Кіровоградської міської ради Кіровоградської області” вул.Казанська,13.)

Територія обслуговування

- діти мікрорайону від 2 до 18 років, які не охоплені навчанням

- НВО № 21

- ЗОШ № 23

- НВО № 15

Шкільний корекційно-реабілітаційний пункт.

Розміщення- НВО «Загальноосвітній навчальний заклад І_Ш ступенів № 16 – дитячий юнацький центр «Лідер» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області, пр.Фортечний,7)

Територія обслуговування

- діти мікрорайону від 2 до 18 років, які не охоплені навчанням

- ЗОШ № 7

- НВК № 34

- НВО № 17

- НВО № 16

Поповський корекційно-реабілітаційний пункт.

комунальний заклад „Навчально-виховне об’єднання „Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів № 18 – дитячий юнацький цент „Надія” Кіровоградської міської ради Кіровоградської області” вул. Ю.Коваленка)

Територія обслуговування

- діти мікрорайону від 2 до 18 років, які не охоплені навчанням

Волковський корекційно-реабілітаційний пункт.

Розміщення- Комунальний заклад «Навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – ліцей № 19 – позашкільний центр Кіровоградської міської ради Кіровоградської області», вул. Волкова, 24)

Територія обслуговування

діти мікрорайону від 2 до 18 років, які не охоплені навчанням

- НВО№ 8 - НВО № 19

Ковалівський корекційно-реабілітаційний пункт.

Розміщення - комунальний заклад „Навчально-виховне об’єднання „Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів № 20 – дитячий юнацький цент „Сузір’я” Кіровоградської міської ради Кіровоградської області” пр. Перемоги, 16)

Територія обслуговування

діти мікрорайону від 2 до 18 років, які не охоплені навчанням

- ЗОШ № 4

- СЗШ № 14 - НВО № 20

Миколаївський корекційно-реабілітаційний пунк.

Розміщення - Комунальний заклад «Навчально-виховне об’єднання № 25 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, природничо-математичний ліцей, центр позашкільного виховання «Ліра» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»вул. Леваневського, 2 – б)

Територія обслуговування

-діти мікрорайону від 2 до 18 років, які не охоплені навчанням

- ЗОШ № 3

- НВО № 25 - ЗОШ № 29

Полтавський корекційно-реабілітаційний пункт

Розміщення Комунальний заклад „Навчально-виховне об’єднання „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 26 – центр дитячої та юнацької творчості „Зорецвіт” Кіровоградської міської ради Кіровоградської області”, просп. Студентський, 21)

Територія обслуговування

діти мікрорайону від 2 до 18 років, які не охоплені навчанням

НВО № 34

Жадівський корекційно-реабілітаційний пункт.

Загальноосвітня школа I-III ступенів № 35 Кіровоградської міської ради Кіровоградської області в. Попова, 28/20)

Територія обслуговування

- діти мікрорайону від 2 до 18 років, які не охоплені навчанням

НВО № 31

НВО № 18

ЗОШ № 35

Кiлькiсть переглядiв: 3307

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.