Повернутися до звичайного режиму
профілактики та усунення порушень усного і писемного мовлення удітей на базі центру проводяться системні логопедичні заняття.
В процесі корекційної роботи у дітей формуються фонематичні процеси, збагачується лексика і розвивається зв’язне мовлення.

Консультує логопед #залишайсявдома

Любі діти, ви, мабуть, занудьгували, сидячи на карантині, за нашими цікавими ігровими заняттями. тепер ми, разом із мамами, у спеціально відведений час, будемо знову тісно спілкуватися з користю для всіх. давайте спочатку згадаємо про наш вправний язичок!

ЩО ТАКЕ АРТИКУЛЯЦІЙНА ГІМНАСТИКА І ДЛЯ ЧОГО ВОНА ПОТРІБНА?

Артикуляційна гімнастика являє собою заняття з дитиною, в ході яких задіюються небо, губи, язик і мімічні м'язи. Основна мета проведення занять з артикуляційної гімнастики полягає в тому, щоб навчити дитину правильним рухам органів апарату артикуляції. Кінцевим підсумком тривалих занять є правильна вимова звуків. Артикуляційна гімнастика відіграє велику роль у подальшому оволодінні дитиною письмовими навичками.

НЮАНСИ ПРОВЕДЕННЯ АРТИКУЛЯЦІЙНОЇ ГІМНАСТИКИ ДЛЯ ДІТЕЙ

Основною вимогою до проведення артикуляційної гімнастики є систематичність. Заняття повинні проводитися щодня.

Перед тим як приступити безпосередньо до вправ, з дитиною потрібно провести розминку для губ. Вправи не повинні тривати довше 15 хвилин. Протягом одного дня необхідно виконувати декілька різних вправ.

Під час проведення занять дитина повинна знаходитися в сидячому положенні. Це дозволить їй випрямити спину і розслабити м'язи ніг, повністю зосередившись на артикуляційних органах. Дитина повинна чітко бачити міміку і артикуляцію дорослого. Також він повинен бачити власні губи і язик в момент виконання завдання. Для цього можна використовувати ручне дзеркало або ж проводити заняття біля великого дзеркала.

Всі вправи краще підносити дитині в ігровій формі, щоб це не було сильно нудно. Правильно виконувати вправи дитина, швидше за все, з першого разу не зможе, тому слід запастися терпінням.

ВПРАВИ з АРТИКУЛЯЦІЙНОЇ ГІМНАСТИКИ ДЛЯ ДІТЕЙ

1. «Градусник». Попросіть дитину широко відкривши рот сказати: «жаааарко», а потім, максимально стиснувши губи сказати: «хоооолодно».

2. «Чистимо зуби». Нехай дитина, розсунувши губи, як би посміхаючись, проведе язиком по внутрішній стороні нижніх, а потім верхніх зубів, як би чистячи їх.

3. «Труба». Стиснувши зуби, треба максимально витягнути вперед губи, як би граючи на трубі.

4. «Фарбуємо дах». Широко розсунувши губи в усмішці, і відкривши рота, треба поводити кінчиком язика по піднебінню.

5. «Скачемо на конячці». Витягнувши губи трубочкою поцокали язиком.

6. «Індик». Розслабленим язиком швидко водимо по верхній губі, імітуючи звуки індика.

7. «Повітряна куля». Попросіть дитину надувати, а потім здувати щоки.

ПАЛЬЧИКИ ПРАЦЮЮТЬ ВПРАВНО,РОЗМОВЛЯТИ БУДЕМ ГАРНО!

Пальчикова гра 1

Перший пальчик - наш дiдycь,
Другий пальчик - то бабуся,
Третій пальчик - наш татусь,
А четвертий - то матуся,
А мізинчик - наш малюк,
Biн сховався тут.

(Показуємо на пальчик та кажемо: „перший пальчик...", i продовжуємо гру, загинаючи кожен пальчик).

Задрімав мізинчик трішки,
Безіменний - стриб у ліжко,
А середній там лежить,
Вказівний давно вже спить.
Вранці вci вони схопились враз -
В дитсадочок бігти час.

(По черзі загинаємо пальчики до долоні. Потім великим пальцем торкаємося всіх інших - „будимо". Розкриваємо всі пальці „враз").

Пальчикова гра 2

На роботу
Старший встав - не лінувався.
Вказівний за ним піднявся -
Розбудив сусід його.
Той - свого, а той свого.
Встали вчасно вci брати -
На роботу треба йти.

(Стиснути пальчики в кулачок. По черзі розгинати їх, починаючи з великого. А зі словами: „Встали вчасно вci..." широко розставати nальцi).

Пальчикова гра 3

Доброго ранку
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, у небі пташки!
Доброго ранку тобі i мeнi!

(Пальцями правої руки по черзі „вітатися" з пальцями лівої руки, торкаючись один до одного кінчиками).

Пальчикова гра 4

Спечем хлібчик
Спечем, спечем хлібчик
Дітям на обiдчик.
Найбільшому - хліб місити,
А тобі - воду носити,
А тобі - в печі палити,
А тобі - дрова рубати,
А малому - замітати.
Тільки хліба напекли - танцювати почали.
Це робота не легка - витинати гопака.

(Розгинаємо пальчики, починаючи з великого. Імітуємо пальчиками танок).

Пальчикова гра 5

Пташенята в гнiздi
Полетіла пташка-мати
Малюкам жуків шукати.
А малята не літають -
Із гніздечка виглядають.

(Bci пальці правої руки обхопити долонею. Утворити „гніздо". Коли ворушити пальцями правої руки, створюється враження, що у „гнiздi" живі пташенята).

Пальчикова гра "Kвіткa"

Сяє сонечко привітне -
Kвіткa з пуп‘янки розквітне.

(Пучки пальців обох рук зімкнути. Долоньки трішки круглясті, схожі на пуп‘янок. Нижні частини долонь притиснути одну до одної, а пальці широко розставити по колу i трохи вигнути. Утворюється велика квіткa, що розпустилася).

Пальчикова гра "Хрущ"

Я - малий веселий хрущ.
Мене знає кожен кущ.
Маю я красиві вуса
І нічого не боюся.

(Стиснути кулачок. Вказівний палець i мізинець розвести в рiзнi боки („вуса"). Ворушити вусами).

Пальчикова гра "Квіточка"

Під снігом квiточка росте,
Красу на землю принесе,
Промінчик доторкнеться
І квітка усміхнеться.

(Показати руками шар снігу. Пoтiм утворити руками квітку й торкнутися до її пелюсток, показуючи „промінчик". Далі квітка потроху розкриває пелюстки).

Пальчикова гра "Віяло"

В літню спеку віяло
Вітерцем повіяло.
3 нами вітерець погрався -
І у віяло сховався.

(Зображати руками віяло. Потім пальчики ховаються в кулачок).

За матеріалами: Стаття І.В.Братусь "Українські народні дитячі ігри як засіб виховання".http://ccf.kiev.ua

Ще на додаток:

Пальчикова гра "Рукавичка"

Мишка-матуся знайшла рукавичку,

(Розкрити долоньку, розчепірити пальчики, кілька разів повернути руки то долонями, то зовнішньою стороною вгору.)

Всіх мишеняток до неї покличе.

(Робити закликаючий жест, згинаючи і розгинаючи пальчик.)

Хлібчика скибку дасть покусати,

(Кінчиком великого пальчика по черзі стукати по кінчиках інших пальчиків.)

Їх обійме і вкладатиме спати.

(Складені разом долоньки покласти під щічку).

Вправи для розвитку мовленнєвого дихання

Перед початком дихальної гімнастики необхідно провітрити приміщення. Під час виконання логопедичних дихальних вправ потрібно стежити, щоб дитина дихала діафрагмально. Під час вдиху живіт випинається вперед, плечі не піднімаються. Під час видиху живіт втягується.

Дихальна вправа "Кулька"

Надути щоки. Повільно, плавно випускати повітря через губи, витягнуті вперед.

Дихальна вправа "Хом'як"

Поперемінно надувати щоки.

Дихальна вправа "Футбол"

Губи витягнуті вперед. Здувати ватну чи пінопластову кульку на протилежний край столу. Слідкувати, щоб видихуваний струмінь повітря був цілеспрямованим, а щоки не надувались.

Дихальна вправа "Бульбашки"

Рот трохи відкрити. Широкий кінчик язика впирається у нижні зуби. Посередині язика покласти соломинку для коктейлю, кінець якої опустити у склянку з водою. Дути у соломинку так, щоб утворювались бульбашки. Слідкувати, щоб губи були нерухомими і щоки не надувались.

Дихальна вправа "На гойдалці"

На нитці прикріпити різнокольорові паперові фігурки ляльок (квіти, листочки, сніжинки тощо). Дитині потрібно силою видихуваного повітря розгойдувати їх.

Дихальна вправа "Свищик"

Підготувати чисту пляшечку. Кінчик язичка висунути так, щоб він торкався горлечка пляшечки. Зі звуком «ф-ф-ф» плавно видихати повітря у пляшечку.

Дихальна вправа "Фокус"

Рот трохи відкритий. Губи в посмішці. Язик розслаблений, у формі «лопатки» лежить на нижній губі. На кінчик язика покласти фігурку (метелика, квіточки, квадратик), різко здувати її, спрямовуючи повітряний струмінь уперед.

Ускладнення. Рот широко відкрити. Широкий язик вигнути у формі «чашечки». Покласти на кінчик носа ватку, здувати її, спрямовуючи струмінь повітря вгору. Слідкувати, щоб видихуваний струмінь повітря проходив посередині язика, а щоки не надувались.

Дихальна вправа "Повітряна кулька"

Надувати повітряні кульки, дитячі гумові іграшки: дитина набирає повітря через ніс і повільно з достатньою силою видихує його через рот в отвір іграшки.

Дихальна вправа "Зігріємо ручки"

Зліпити уявну снігову бабу, а потім дихати у долоні, вимовляючи звук «х-х-х», ніби зігрівати їх.

Дихальна вправа "Кораблик"

Підготувати паперовий кораблик. Пустити його у миску або у ванну з водою. Спочатку дитина дує на кораблик, не поспішаючи, склавши губи як для звука «ф-ф-ф». Кораблик пливе плавно. А потім ніби налітає поривчастий вітер. Дитина складає губи як для звука «п», або витягає їх трубочкою, але не надуваючи щік. Кораблик рухається швидше.

До зустрічі,любі малята!

Кiлькiсть переглядiв: 3952

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.